fredag 30 april 2010

Vuxenmobbing.


Så var det fredagsmys och gemenskap på byrån. Nina som är ansvarig köper in lunch till alla. Utom till mig då. Eller jo en köttlasagne hade hon köp. Så jag fick sitta med min linssoppa medan mina kolleger käkade lyxig hämtmat från Spot.

Tur att jag vet att det inte var ont uppsåt. Annat var det med min förra arbetsgivare som konstant glömde bort mig när det inhandlades mat men då gjorde mina kolleger allt för att täcka upp. Alla vet hur arg jag blir om jag inte får mat i mig...

3 kommentarer:

  1. Åh nej! Hehe, känner till det där alltför väl. Jag som har både gluten och laktos får ofta höra; fast vi köpte glass till dig istället för kaka. Mmm...det är ju sällan laktos i glass;)

    Tänkte passa på och fråga, nu när det närmar sig the big trip, vad är mest gynnsamt, att köpa kostemtik på flygplatsen eller i Istanbul??:) Vet du?

    SvaraRadera
  2. :) Inte lätta när man är avvikande...

    Jag är ingen stot shoppare av kosmetika. Brukar inhandla det jag ska via nätet, som t ex alldeles nyligen beställde jag ID Bare Minerals till ett sjukt bra pris från en brittisk sajt. På Kastrup ska man ju inte handla eftersom kronan är så dyr. I Istanbul har jag faktiskt ingen riktig koll, men tror det motsvarar svenska priser.

    (Och du ang naglarna, Miki http://mikissurroundings.blogg.se/ har absolut bäst koll när det kommer till naglar och Turkiet. Däremot tror jag inte hon alltid valt de mest prisvärda ställena i Istanbul, men förmodligen de bästa...)

    SvaraRadera
  3. Ah, jag är lite mesig när det gäller att beställa saker via nätet. Måste ta tag i det där, hade säkert kunnat spara många slantar. Jag är ute efter en parfym och Biotherm lotion m.m. Min turk hade verkligen NOLL koll på detta området, haha, kanske förståeligt;) Men där borde ju vara "kicks" liknande butiker där nere som kanske är lite billigare...:)
    Tack för tipset! Ska kolla med henne då:) Perfekt!
    (och ja, what in the WORLD is up med Glasklart? blir trött bara jag tänker på det)

    SvaraRadera