onsdag 26 maj 2010

Hälsan själv.


Vi har gjort en grundlig check up på jobbet. Blodprov, motionstest, blodtryck, vikt osv. Jag var lite nervös eftersom jag ständigt pratar om hur hälsosam jag är... Men ingen anledning till oro. Kvinnan som gjorde testet sa att det var en "utomordentligt föredömlig hälsoprofil". Min syreupptagning var fem av fem, alla blodvärden var perfekta, vikten lagom i förhållande till skelett, muskler och fett. Det enda som gjorde mig lite besviken var att jag "bara" hade fyra av fem på konditionstestet. Nästa gång ska jag ha en femma.

Min kollega (inga namn nämna) som hade ett av fem på syreupptag och två av fem på kondition, hade utmärkta blodvärden (väldigt ovanligt att en person med så dålig kondition har bra blodvärden). Företagshälsans kommentar "du måste äta en enormt bra kost". Behöver jag berätta att min kollega är vegetarian...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar