tisdag 20 juli 2010

Från Turkland till Grekland.




Efter en vecka i Alanya tog jag flyget till Aten där min kära vän Helena mötte upp mig i en liten liten Fiat. Efter två timmars bilfärd var vi framme och sista biten tog man sig med båttaxi över till ön Poros. Ett litet paradis i den grekiska övärlden. Svårt att fatta att Helena faktiskt bor här. Jag hälsade på henne i hennes lägenhet. Inte ett hotell. Tänk att man kan bo i ett paradis.

Färdmedlet för veckan var Helenas ultrasnabba mountainbike. Kände mig allt annat än bekväm, det gick liksom för fort. Och handväskan (kuvertväska) fick jag förvara i en rosa plastkasse eftersom det inte fanns pakethållare.

1 kommentar:

  1. Hejhej! Väldigt kul att läsa om dina Grekland/Turkiet äventyr!! Du verkar ha haft det super bra!!

    SvaraRadera