lördag 31 juli 2010

Mat och knip.



Igår var en ovanligt jobbig dag. Hela dagen hade jag någon slags magknip. Smärtan gick i vågor och nådde sin kulmen på kvällen efter att jag försökt äta. En sak att ha magknip, en annan att inte kunna äta. Förfärligt. Ni som känner mig vet hur jag är utan mat...

Ovan bild från Grekland och Helenas altan på Poros, jag hade ovanligt lågt blodsocker och var tyst och sur. Tills Helena slängde ihop en helt fantastisk tonfiskröra som serverades med tomat och en yoghurtsås på Mango Chutney och curry. Såsen tänkte jag göra till ikväll, servera med brödet på bilden ovan och Tabbouleh. Resterande rätter tar mina gäster med sig. Det vankas tjejmiddag med gamla tjejgänget från förr. Ska bli mycket kul att se alla.

Igår kväll såg jag även en bra och gripande film som fick mig att bli arg och glömma magknipen för en stund. North Country, om en tjej som tar anställning i en gruva och blir sextrakasserad av de manliga anställda. Baserad på en verklig historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar