onsdag 25 augusti 2010

Ett hett tips.



I det amerikanska magasinet "Food and Travel" kan man läsa en artikel om öar i Europa. Bland annat finns Hamneskär i Bohuslän med. Men även en liten turkisk ö som jag förälskade mig i när jag var där för två år sedan; Bozcaada. Maten, vinet, naturen! Helt underbart. För bara några år sedan var ön ganska okänd men sen fick Obama dricka vin därifrån när han besökte Istanbul för ett par år sedan. Nästa sommar tror jag det krävs viss framförhållning om man vill bo på en av de vackra vingårdarna på ön.

3 kommentarer:

  1. Oh, tusan också. Vi som hade tänkt åka dit nästa sommar. Får kanske bli en tur i höst eller till våren.

    SvaraRadera
  2. Agree totally!!! jag är nästan rädd för att åka dit igen för jag har så fantastiska minnen därifrån!

    SvaraRadera
  3. Elisabet: Åk! och boka i god tid.
    Jessie; Jag håller med... Den bästa mezen jag någonsin ätit åt jag där. Vi gick till och med till samma restaurang två kvällar i sträck...

    SvaraRadera