måndag 20 september 2010

Grå måndag.


Känns lite depressivt det här inlägget. Men det öser ner ute och blåser iskalla vindar samtidigt. Och jag har tvättid. Ogillar skarpt att gå ner i källaren och tvätta. Dessutom så såg jag precis på Facebook att en stockholmare tyckte man skulle gräva bort Skåne från Sverige eftersom det bara var 500 i Malmö som demonstrerade mot rasismen idag. Jag såg det demonstrationståget och jag fick tårar i ögonen, blev tagen. Tåget kändes massivt i lilla Malmö, som att det aldrig skulle ta slut. I blåsten och regnet ropade folk "Inga rasister på våra gator". Tyvärr ser man dåligt på bilden ovan hur stort det kändes.

Statusen om att gräva bort Skåne såg jag via en vän på min wall, det var alltså ingen vän till mig som skrev det. Men jag mailade personen i fråga och fick ett mycket trevligt svar. Han bad om ursäkt och erbjöd en kaffe i nästa gång jag är i Stockholm. Det kallar jag politik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar