torsdag 28 oktober 2010

Självkänsla.

Har massor av tjejer i min bekantskapskrets som på alla sätt och vis har allt man kan önska sig. Men de har överhuvudtaget inte en aning om hur coola, snygga och fantastiska de är. Jag blir alltid lika förvånad. För i mina ögon är de typ perfekta. Vad är grejen med dålig självkänsla när de har lyckats med det mesta man kan lyckas med i livet? Har även märkt att vissa bygger sin självkänsla på eventuell pojkvän, så när de då tar slut är de helt övertygade om att de är värdelösa, lever de som singlar tror de att de inte duger något till. Själv tror jag att jag har en ganska stabil och bra självkänsla. Lite sådär läskigt klämkäckt så motarbetar jag alltid mina negativa tankar med positiva. Tycker jag att jag ser mindre bra ut en dag så skyndar jag mig att tänka motsatsen. För visst kan man styra sin egna tankar. Det är ju liksom ens egna tankar. Ingen annans.

4 kommentarer:

  1. Riktigt bra skrivet Lina! Skall försöka tänka som dig i framtiden. Försöka vända det negativa till positiva saker. Kramar

    SvaraRadera
  2. Fan vad bra sagt! Jag får gå i terapi hos dig i fortsättningen... kram den andra linan

    SvaraRadera
  3. Hej Lina
    De ar alltid en pagaende kamp av sadana tankar som du har namnt inom varenda manniska. Fragan ar varfor ar det sa! Tank att det finns en osakerhetskansla inom varje feminin varelse pa jorden ... som gor att de attraheras till det motsatta kanslan hos det motsatta konet. That is how the nature works.
    Att undertrycka en sadan kansla ar ocksa ett av naturens uppbyggda satt att undankomma en annan negative kansla ... just for att klara av situationen for en kort tid. Det ar darfor sadana negativa kanslor dyker upp readn nasta dag.
    Sa,i stallet for att undertrycka sina kanslor det ar alltid battre att hitta det slutgiltiga losningen... namligen.. att lyssna pa sitt inre och just folja det!
    De allra stora filosofer/livsvetare sager: 'odet' ar likt ett gigantiskt sjalvgaende tag. Den som motsatter sig denna sondermals.

    Onskar er ett gott liv, S. J. En nybosatt i istanbul: sssjjj654@gmail.com

    SvaraRadera
  4. @ S. J.: Oj vilken fantastiskt intressant tankegång. Tål att tänkas på ett tag.
    Önskar dig allt gott och en underbar tid i Istanbul!

    SvaraRadera