onsdag 24 november 2010

Tyst och mörkt.

Sitter helt alena och jobbar. Hittade en två dagar gammal grekisk sallad i kylen. Det fick duga som kvällsmat. Alternativet var en köttlasagne från i dag. En millisekund övervägde jag att ta den. Annars har jag besökt Reklamöl som var hemma hos Eight. Minglade med ett glas juice. Dagens jobbiga är helt klart snön. Har svårt att acceptera kylan. Funderar mycket på varför man står ut med det. Man behöver ju inte, man kan flytta hit, hit eller hit.

Dagens herregud-vad-jag-saknar fick jag när jag läste följande "Menyn har bara frukosttallrikar fyllda med grönsaker, ostar, marmelader och menemen – en skål med äggröra, lök, tomat och kryddstark korv eller smält ost. Restaurangen ligger i den centrala stadsdelen Cihangir. Längs de sluttande gatorna är husen nyrenoverade och på uteserveringarna trängs stadens skådespelare, författare och filmare." Artikeln kan du läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar