lördag 4 december 2010

En fredag och bästa uppvaknandet en lördag.


Idag vaknade jag upp på bästa tänkbara sätt. Hade valt att skippa min sedvanliga lördagsförmiddags träning. I ärlighetens namn har jag skippat gymmet hela veckan, inte helt likt mig. Men är man en träningsfantast som jag behöver man inte vara orolig för att det ska vara svårt att komma igång igen efter ett mindre uppehåll. Däremot behöver jag uppehåll ibland för att få tillbaka lusten och längtan efter att svettas. Fick dessutom ont i höften i går (snacka om jag-blir-äldre-panik) så på måndag blir det spinning och core så svetten lackar. Nu tillbaka till mitt uppvaknande. Låg och drog mig vid elva snåret och funderade på hur kallt golvet var att sätta fötterna på när telefonen burrade till. Ett meddelande från bästa Ulrika sa "Gud vad jag gillar dig min fina Lina!". Jag blev varm och glad och golvet var plötsligt inte ett dugg kallt.

Igår after workade jag med Anna-Mia på Rasoir. På väg hem blev jag övertalad att ta en sväng om Moccasin, där stannade jag i värmen ett bra tag. Beskådade och stördes av det hopslingrade paret i baren som inte sa många ord till varandra under kvällen, förutom de som sensuellt viskades i varandras öron. De avancerade dock från att sitta bredvid varandra och ha något som ibland snuddade vid förspel till att till sist sitta på varandra. I baren. Vet inte. Jag är inte pryd. Men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar