onsdag 15 december 2010

Shopping alltså.

Få saker slår shopping. Förstår inte varför det ska vara så kul. Men det är ju det. Tänkte att jag inte skulle handla så mycket julklappar i år, men så fort man kommer igång är det kört. Jag impulshandlar alltid helt oplanerat saker som jag intuitivt känner skulle passa till diverse vänner och familjemedlemmar. Svårast är dock barnen, får ångestattacker av leksaksaffärer och prestationsångest att klappen ska vara lagom könsneutral, men inte tråkig. Vill inte att de ska komma ihåg mig som tråk-feminist-fastern i Malmö. Det blir alltså ingen Barbie till Fia och ingen traktor till Hampus. Men det blev något rosa till Fia och något lärande till Hampus. Tror jag fall dit ändå.

Till mig själv blev det en zebra-mönstrad kofta.

1 kommentar:

  1. När jag går ut och handlar julklappar slutar det alltid med att jag handlar något till mig själv. Köpte en julklapp till Mikael igår och ett par skor till mig själv. Förra veckan köpte jag en klapp till Fredrik och en tröja till mig själv. Kommer inte bli några fler julklappar om jag fortsätter i den här takten :-P

    SvaraRadera