torsdag 20 januari 2011

Min grekiska vän och ett bra samtal.

Igår tillbringade jag kvällen i Helsingborg, Helena var på ett av sina sällsynta besök i Sverige. Och då gäller det att passa på, man vet aldrig när man syns nästa gång. Men syns det gör vi. Det kan vara 45 min på Stockholms central, i Istanbul för att Helena är på jobb där och jag precis flyttat dit eller ett helt vanligt inplanerat besök på Poros. Nästa gång kan bli Prag, Helena och Maria springer en halvmara, jag tänkte titta på, shoppa och dricka vin. Annars har dagen innehållit ett intressant samtal i köket på jobbet. Med min chef. Jag gillar min chef, det säger jag inte bara för att jag vet att hon läser bloggen ibland, utan för att hon är en mycket bra chef (och dessutom den första kompetenta chefen jag jobbat med i min karriär...). Vi filosoferade i alla fall om hur man väljer att spendera sin tid. Hur man kan längta efter att bara vara med sig själv, ingen annan. Att jag identifierar mig som singel men att hon inte identifierar sig som gift (för att det är normen?). Och tjusningen med att det är fredag när man har familj, stressen "nu måste jag göra något kul" när man är singel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar