måndag 21 mars 2011

Glitterkavajen åter i garderoben.

Måndag igen och jag ska se till att det blir en glad och positiv vecka. Har en väldigt skön helg bakom mig. Maria har varit på besök och jag har fått en behövlig dos av denna fantastiska väns närvaro. Efter en perfekt dag på Lousiana kom vi hem till min kaos-lägenhet. Väldigt sällan den är i detta mindre representativa skick. Men som sagt, veckan har inte varit på min sida så jag har ignorerat stöket. Jag placerade i alla fall Maria i soffan med ett par tidningar och tog tag i stöket. Ett diskberg och en damsugning senare kändes det betydligt bättre. Och att ta en dusch medan min fru lagar middag är inget man är bortskämd med. Efter utsökt laxmiddag kom Ulrika med kompis. Vi drack massa vin och analyserade livet innan kvällen avslutades på Brogatan. Kvällen till ära hade jag dragit på mig glitterkavajen och klackarna. Känns så jäkla bra att vara skönt omalmöitisk.

Dagens mesta ego boost är vad min bästa Ulrika skriver om mig i sin blogg: "Ni fattar att männen blir tokiga när Lina äntrar valfri bar va? Dör lite av hennes snygghet. Avundsjuk. Men på ett hälsosamt sätt." Självfallet är det så. För att jag har med mig mitt snyggaste tjej entourage. Såklart.

2 kommentarer: