söndag 6 mars 2011

Visst är det vår nu.

Så måste det vara. Känns liksom i luften. Förstärkte känslan med lite nya skålar och vaser till köksfönstret. Köpte även på mig ett gäng böcker i lördags. Fick ett enormt stort behov av att läsa i veckan, har varit alldeles för dålig på det senaste tiden. Tänkte passande nog läsa Pamuk när jag flyger till Istanbul i veckan. Jag har ju dessutom sett denna Nobelpristagare live. Passerat honom i en taxi. Han har en lägenhet i samma kvarter som jag bodde i när jag bodde i Istanbul.

2 kommentarer:

  1. Varnar dig för "Älskade syster" som jag läser nu. Den är så himla hemsk. Överväger att sluta läsa, den ger lixom inget, är bara hemsk.. Joyce Carol Oats har skrivit så många andra bra böcker. Asså, denna är ju bra skriven, men vidrig..

    SvaraRadera
  2. Har precis börjat på den. Och jag anar vad du menar. Bra att du varnat mig, så jag är förberedd. :)

    SvaraRadera