onsdag 31 augusti 2011

Så har det hänt igen.

En vän har ingått relationsstatus på Facebook. Jag är enormt glad för hennes skull. När hon mail ledes berättade om mannen fick jag tårar av ren lycka. Hon är så värd all tänkbar kärlek. Men jag inte kan låta bli att störa mig på är alla "Grattis" som skrivs efter den ändrade statusraden. Vad betyder det? Grattis till att du inte är singel längre? Jag håller mig till att säga grattis när någon föds, fyller år, gifter sig eller vinner något. Till min vän säger jag hur värd hon är all kärlek och hur glad jag är för hennes skull.

7 kommentarer:

  1. Du är jätte fin i din fläta!!!!!

    KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Men alltså.. Tror inte det är meningen, men här låter du ändå liiite missundsam eller som en bitterf.... :)
    Ja, man kan väl gratulera till någon som inte är singel längre? -Grattis till att du har hittat kärleken!
    Men man skulle ju samtidigt kunna säga grattis till (lyckliga/nöjda) singlar varje dag, -kanske något att börja med?

    SvaraRadera
  3. Lola, kände när jag publicerade det att det var lite bitterf över det... :)

    SvaraRadera
  4. hej!jag och en kompis ar nu ı ıstanbul och ska lasa turkıska. det ar verklıgen en underbar stad men den ar stor och ınnan man kanner tıll staden och nagra som bor har sa kanner man sıg lıte vılsen. om du har nagra tıps eller goda rad att ge skulle det vara jattesnallt! kramar

    SvaraRadera
  5. Haha, vad skön du är!

    SvaraRadera
  6. Hej Anonym!
    Underbart att ni är i Istanbul. Blir lite avundsjuk. :) Om ni är där för att plugga så ska ni bara njuta, strosa runt och drick te (çai) på första bästa kafé. Ta er runt och besök olika områden som Nişantaşı, Cihangir (här bodde jag, fantastiskt mysiga kvarter med massa fik och second hand butiker), självfallet Istiklal, Tünnel (bra bardistrikt), runt Galata Tower (köp färskpressad juice), Eminönü (för att det är så galet och för kryddbasaren och Grand Basar). Ta er även till de mer fancy områdena som Arnavutköy och Bebek.
    Besök Internations (internations.org) så träffar ni andra utlänningar i stan. Men framförallt njut! Och stort lycka till med turkiskan. :)

    SvaraRadera
  7. Hej! Tack! Mitt i allt sa glomde jag att svara. Tack for alla tips! Efter nan manad kanner vi oss mer hemma i staden och borjar forsta mer turkiska, det ar harligt :) Fina bilder du har pa bloggen, blev pamind om sverige, fick lite ny energi. Glad bayram :)

    SvaraRadera