tisdag 20 september 2011

Jag och pengar.

Hade ett långt och mycket trevligt telefonsamtal med min kära bror igår. Bland annat pratade vi om hur uppväxten har format oss. Vi skojade lite om pappas snålhet (eller förlåt pappa, ekonomisk ska det såklart vara). Och jag konstaterade att jag blivit precis tvärt om. Det blev liksom överslag på andra hållet. Samtidigt deklarerade jag för en orolig bror att jag ska skärpa mig. Bli mer ekonomisk. Idag handlade jag 8 stycken små dumplings i en väldigt fin liten ask. För att inte prata om hur fin påsen var. Lunchen kostade 95 kr och jag blev knappt mätt. Efter ett trevligt She Talk cyklade jag in om Konsum för att handla något att äta. Det blev ost och knäckebröd. Inte en billig hushållsost och Wasa. Utan en liten dyr Manchego och knäckesticks med rosmarin smak.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker inte att du behöver skärpa dig om du har ekonomi som tillåter dig att leva som du gör! Hade jag tjänat mer än vad jag gör hade jag absolut levt lite mer som du. Fast lunch för nästan 100 kr som inte ens var mättande kan man ju va utan. Jag tycker överlag att många av malmös lunchställen inte håller måttet, utan många gånger är den egna matlådan både godare, billigare och håller mig mätt längre.

    SvaraRadera
  2. Ja luncher är oftast bisarrt dyra i förhållande till vad man får! Framförallt en hälsosam och prisvärd lunch är svår att hitta. Där vinner lunchlådan!
    Sen är det ju det där med att spara, mitt ständiga dåliga samvete...

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Åh, vad det låter underbart! Jag lägger tyvärr, fast väldigt gärna och självvalt samtidigt, alla mina få slantar på (alldeles för dyrt) barnmode just nu :) Längtar efter dagar då jag skall börja lägga dem på mig själv igen...

    SvaraRadera
  4. Men sen har du också osedvanligt fina och coolt klädda barn! :)

    SvaraRadera