fredag 18 maj 2012

Dagens utmaning.

I skuggan kanske lite väl kallt för öppna skor. Men det var inte det som var den stora utmaningen idag. Utan mitt Lundabesök (Lund = kullersten) på höga klackar. Och vilken fredagsvinlunch jag hade. Började med det bredaste lilla leendet när jag frågade lilla G (tre månader gammal och bosatt i Stockholm) om det kändes bra att vara "hemma" i Skåne. Det där leendet sa allt. Nu väntar jag bara på flyttlasset. Annars var det lika ljuvligt som alltid att träffa min Maria. Och lika trist som alltid när vi skildes åt. Påväg till stationen inhandlades både surdegars och macarons. En del har hänt i Lund sen jag lämnade staden för ett par år sedan.

Dagens diskussionsämne var det här. Gubb-gumma-härskarteknik. Och dagens notis hittar man i tidningen Chic.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar