söndag 22 juli 2012

Äta.

Viktigaste på semestern är utan tvekan maten. Äter man inte gott kan man lika bra stanna hemma. Meze, iskall rakı, nyfångad grillad fisk, baklava och çay är Turkiet måsten. Bäst meze i Bodrum hittar man i fiskbyn Gümşluk. Bästa utsikten och maten på Limon, en restaurang som absolut inte får missas om man är i Bodrum. Inget tak, inga väggar bara sluttning, natur och så solnedgången (som alla turkar frenetiskt fotade med sin iPad...). Och så måste man ta en förmiddag till att äta en turkisk frulle. Räkna med att man inte kan röra sig på hela eftermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Hej fina Lina!
    Jag hittade till din helt underbara blogg efter att jag, minns ej var riktigt, blivit förälskad i en ring som numera pryder min högerhand - en smaragdgrön flirt. Jag har sen dess som en besatt stalker läst din blogg från början till slut. Mannen min undrade vad jag i hela fridens egentligen sysslade med när jag med transartad blick satt och glodde ner i Macen i flera timmar häromkvällen. Till saken hör väl att jag också, efter en resa till Istanbul förra året med bästa väninnan, blev så betagen i denna magiska stad. Och att jag, en medelålders fd copywriter som lämnat Malmös reklambransch för länge sen, fascineras över er duktiga unga kreatörer. Nåväl, för att fatta mig kort;-) - din blogg är bedårande!
    /Ulrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ulrika!
      Vilken fantastisk kommentar! Underbart. Man tackar. Och det låter ju som vi har en hel del gemensamt. :)
      Kram Lina

      Radera