måndag 14 januari 2013

Parmiddag.

I lördags var jag på parmiddag. Middagar man inte blivit bjuden till på flera år. Och vi high fivade när vi kom hem. Första parmiddagen liksom, vilken grej. En helt annan lördag för längesedan var jag på en middag med både par och singlar. Men mest par. Hängde hela kvällen med männen, för det var ju där de intressanta samtalen skedde. Pratar hellre det ekonomiska läget i Europa än varför lille Kalle har ont i magen/kräks/bajsar. I efterhand fick jag höra av en tjejkompis att jag skulle "akta mig". Måste ha missat någon oskrivna regel där. Regler man inte behöver tänka på med pojkvän.

Bilden visar januaris stående lunch, Grekens linssoppa runt hörnet.

4 kommentarer:

  1. Men herregud, "akta dig"? Vad anser du själv om detta? Haha, jag blir irriterad bara av att läsa det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja helt bisarrt anser jag själv om det. :) Men det vet man ju, en ledig kvinna vill ju ha alla andras män... (ironi alltså).

      Radera
  2. Så är det ju, men det får ju den upptagna kvinnan lära sig leva med, hon är ju den som går hem med karln i alla fall ;)

    SvaraRadera
  3. Herrejösses. Kvinnor. Där har vi väl anledningen varför karlarnas samtal oftast är mer intressanta.

    SvaraRadera