onsdag 29 maj 2013

Photo shoot!

Har jobbat hela dagen med siffror. Dödstråkigt. Men om jag tänker lite på nästa veckas jobb blir allt betydligt roligare. Då åker världens bästa team till Istanbul för att fotografera Lite Kalabalik och Lite Kalabalik för SOS Barnbyar. Jag åker ner lördag för att träffa leverantör, på söndag kommer jag och fotografen (underbara Linda Alvegren) kolla locations och på måndag till tisdag fotograferar vi i två hela dagar. För att få bästa ljuset blir det tidiga morgnar och sena eftermiddagar. Jag har, i min roll som Art Director, satt samman ett moodboard med den känslan jag vill att Lite Kalabalik ska förmedla, skrivit en brief med detaljer kring varje bild, Mia har fångat känslan i stylingen och modell Malin gör att bilderna blir galet snygga. Och den andra Malin har det extra kritiska ögat och säkerställer som Creative Director att det blir precis så bra som vi tänkt. Ja jäklar vad bra det kommer att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar