fredag 27 september 2013

Annars då.



Snart oktober och då är det ju snart november och sen jul. Timmarna räcker inte till och vi småspringer runt och svettas (eller om det är vallningar...). Stannade upp när jag läste en text av Kristian Gidlund "Kanske får vi bara den tid som tilldelas oss på jorden. Därför ser jag det ännu tydligare: jobba inte för mycket. Låt inte känslorna stanna i era bröst. Prata. Bråka aldrig om pengar. Våga säga nej. Våga säga ja." Och så blev jag lite rädd att jag bara jobbar. Men tänker då att jag ju älskar det så förbannat mycket. Och så vågar jag säga både jag och nej. Och ganska ofta även känna efter riktigt mycket.

Fredag på kontoret; ingen fredagsfika, möten, kaos, ordning, Paola multitaskar och skissar samtidigt som hon skriver ett manus och jag fotograferar mina nya höstattiraljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar