måndag 11 november 2013

Så hiiimla mysigt med höst och vinter.


Ett stående skämt mellan mig och pojkvännen är "så hiiimla mysigt med höst och vinter, då kan man krypa ner under en filt, kolla film och tända ljus". Han vet hur mycket jag hatar denna årstiden och hur ironiskt jag tycker det låter när folk säger just denna meningen. Samtidigt som det regnar underifrån utanför fönstret och man ska cykla hem från jobbet. Inte ett dugg glamoröst. I alla fall så var det just sådant väder i helgen. Och ingen filt eller film blev det. Istället målades lägenheten klar, det byggdes en hatthylla, sattes upp hyller i köket. Och när killen (sambon) inte var hemma ett par timmar rullade jag snabbt ihop den limefärgade mattan i hallen och stuvade in i källarförådet. Den ledsna krukväxten hamnade i trapphusets fönsterkarm. Det är väl ändå att kompromissa.

Idag har jag en kjol som användes första gången för ca 20 år sedan. Mycket roligt hittas när man städar. Och så packar jag SOS-armband.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar