söndag 28 mars 2010

Mitt Istanbul.





I lördags visa jag "mitt" Istanbul. Därför började vi dagen med frukost på Cuppa Café i Cihangir (området jag bodde i). Cuppa är en personlig favorit, som jag tyvärr inte tror Maria kommer att dela efter sin müslifrukost som visade sig vara en kall gröt. Efter frullen travade vi runt i Cihangir och tittade i second-handbutikerna. Vi strosade vidare till Galata och kikade in i ett par designbutiker, tog en sväng upp på Istiklal och gick igenom ett par passager med fiskmarknad, turistprylar och Turkish Delights. Allt för att uppleva Istanbuls sköna kontraster. Lunch pÅ Café Hous och besök i favorit bokhandeln. Sen dags för vilopaus hemma. Kvällen avslutades storstilat på Vouge med fantastik mat och fantastisk utsikt. Efter det en drink på 360.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar