söndag 28 mars 2010

Söndagsfrulle och hemresa.


Hann med en frukost på Café Susam innan jag skickade i väg Maria och Daniel på egna äventyr. Fick även lite tid med Elisabet och kunde överräcka en enormt uppskattad födelsedagspresent som innehöll, svenska magasin, svenskt godis, svenskt te och svensk torrjäst... På grund av mitt trötta huvud missade jag bussen till flygplatsen. Och att som turist hitta en chaufför som vill köra för 30 lira (som det kostar om man är turk) är inte det lättaste. Men Elisabet plockade fram sina förhandlingsskills och fick tag i en taxi till mig! Fick dessutom praktiserat min turkiska med chauffören. Vi avhandlade bland annat kvällens stora händelse: de två största fotbollslagen (Galatasaray och Fernebache) möts i ett derby. När jag på frågan vilket lag jag tillhör svarade Galatasaray gasade chauffören lite extra glatt och vi hade en väldigt kamratlig stämning i bilen efter det.

2 kommentarer:

  1. Åh så jag har längtat efter dina Istanbul uppdateringar!
    Du verkar ha haft en helt underbar helg och jag är så glad för din skull.
    Snart är det dags att börja fila på våran resa till favvo-landet..
    Om du fortfarande är sugen vill säga! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Lina!
    Jag hittade din blogg via Elisabeths blogg (tror vi kommenterade på samma inlägg) :)
    Ni båda har helt fantastiska bloggar, jag blir SÅ inspirerad! Och sen förstår jag det som att du är ett gammalt malmöbo?:) Gött! Jag med:) Och nu är det snart 1 månad kvar till min första Istanbul resa, ska bli riktigt spännande!:)Genom att ha läst din blogg så kan jag inte tänka mig att det blir nåt annat är bra!:)

    Glad Påsk! och fortsatt trevlig helg!:)

    SvaraRadera