tisdag 25 januari 2011

Sex and the City 3?

Är inne på femhundratolfte gången av att se om min Sex and the City box. Och jag skrattar och njuter lika mycket varje gång. Tyvärr medför detta att jag konstant refererar olika händelser i mitt och andras liv till ett SATC avsnitt. Och är det inte något som går att referera till så har jag massor av material till ett nytt manus... I helgen berättade en kompis att hon dejtat en kille som tenderade att prata väldigt mycket om sitt ex, så hon bestämde sig för att räkna efter hur många gånger han nämnde hennes namn under kvällen. 29 gånger blev resultatet. Sista gången han sa hennes namn var när han berättade att hon hade likadana sängkläder som min kompis... Ett annat citat som är väldigt användbart (eller som helt enkelt platsar in i kategorin jag-blir-mörkrädd) är när en annan kompis frågar en kille på krogen om han är sambo och får svaret "beror på hur man definierar ordet sambo".

På grund av väldigt trevlig anledning är jag trött och sliten i dag. Så piffiga Malin får bjuda på lite piffighet. Och hår gummibandet med hjärtat är faktiskt en juklapp från mig.

4 kommentarer:

  1. Nämen vilken kille. Ja det är väl som man säger - man måste kyssa en hel drös med grodor innan man hittar sin prins. Hjärtat är jättefint på Malin. Jag drack min sista kopp te igår - har njutit varenda sekund. Tvålen har jag inte rört än, men skall lägga fram den nu när Ina & Johan kommer så badrummet ser lite extra piffigt ut. Kommer dock inte öppna den utan den får ligga där som prydnad :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Och jag måste se till att skaffa den boxen också! Måste vara grymt härligt att ha hemma :)

    SvaraRadera
  3. Haha, eller som vi lite bittra säger " man måste kyssa många grodor innan man hittar sitt svin";)
    Det finns inget bättre än SATC när man talar om dejtinglivet, allt går att referera till serien:)

    SvaraRadera
  4. @ Elisabet du måste fixa boxen den är oumbärlig! :) Och härligt att julklapparna har kommit till nytta.
    @ Johanna Haha vilket fantastiskt uttryck! Och, nejdå, jag är inte bitter... ;)

    SvaraRadera