tisdag 25 januari 2011

Snart!

Den 10 mars bär det av till Istanbul för en långhelg i världens underbaraste och vackraste stad. Ska kombinera fredagsvin på The House Café med inspirationstuerer i basaren. Cocktails på 360s terrass med inköpsrunda i Eminönü. Vi på Lite Kalabalik ska inspireras, köpa in, fotografera och umgås. Men vad är ett Istanbulbesök utan Miki. Inte mycket. Så mellan businessen ska jag dricka massor av vin, prata minnen, njuta av atmosfären och umgås med min underbara turkfantast. Det kommer att vara nästan på dagen ett år sedan jag flyttade hem, så minnena kommer med all sannolikhet att jaga mig. Men framförallt ska jag njuta. Ja herregud vad jag ska njuta. Av de gula taxibilarnas tutande, de långsamma turkarna på trottoaren, säljarnas rop, trängseln på Istiklal, vyn från Galata bridge... 

På bild en sida från danska tidningen RUM. Turkiska designduon Autoban rekommenderar sina favoritställen.

4 kommentarer:

  1. Woow! Vad häftigt att du ska åka tillbaka! Med så många nya insikter:) Undrar om du kommer se på staden något annorlunda än sist? Ska bli spännande att höra om efteråt:)

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli mycket spännande att komma dit. Förmodligen mycket känslor som kommer att bubbla upp. Lovar att rapportera om det här!

    SvaraRadera
  3. Aaah, jag räknar dagarna.. Dels att få återförenas med våran delade kärlek, dels för att få återse dig, min fina vän!

    SvaraRadera
  4. Jaa jag längtar efter att både träffa dig och Istanbul!

    SvaraRadera