onsdag 9 februari 2011

Vår i luften.

Nog tusan kunde man ana en aningen aningen vår i luften idag. Det tackar vi för, kommer välbehövligt. Annars har jag en helt absurd historia att dela med mig av. Min kollega Malins dator blev för ett par veckor sedan stulen, efter ett par dagar ringer en man henne och hävdar att han i allra största välvilja kan sälja hennes dator till henne. Han har såklart köpt den i god tro. Till saken hör att Malin har twittrat om att hon gärna köper tillbaka datorn, det finns nämligen ovärderliga bilder från hennes sons först år i den. Malin bestämmer träff med denna man på Stortorget. Jag och hennes man skuggar henne, jag har även lånat ut min pepparsprej till Malin som hon har i ett stadigt grepp i fickan. Efter mycket dividerande får Malin kolla igenom datorn, där är allt är orört utom iPhoto som är tömt på bilder... Hon vägrar köpa datorn. Mannen knäcker den då i två delar och kör ifrån Stortorget med en rivstart. Det är detta som kallas måndagsspänning.

Annmars kan jag meddela trogna läsare att personen som för några veckor sedan ruckade min värld en liten bit. Inte gör det längre.

5 kommentarer:

  1. Men shit, helt sjukt! Världen är full av galningar.

    Men trevligt med var, bloggade själv med tulpanbilder i helgen :)

    SvaraRadera
  2. Är glad att ha varit en del av din värld, om än för en kortare period.. Det är inte ofta man träffar en sådan trevlig, smart och vacker människa!
    /R

    SvaraRadera
  3. Vad hände med hårddisken? bara för något är borttaget betyder inte att det inte finns kvar på. Man kan lämna in den för att försöka återställa data.

    SvaraRadera
  4. @Peter Hårddisken försvann med mannen i bilen... Han tog de två delarna med sig.

    @R Fint...

    SvaraRadera
  5. Är (skade)glad att din värld inte ruckas längre cuz that means mer bloggande!! Wee! Asså, skojar, trist för dig ju.. :(

    SvaraRadera