söndag 1 maj 2011

Någon sa det var Valborg.

När jag var liten gick man ner på udden och kollade på bålet samt lyssnade på någon tråkig gubbe som vårtalade. När jag bodde i Lund satt man i Stadsparken hela dagen. 2011 går man på grillfest. Men uppenbarligen var jag och Ulrika inte bjudna på någon så vi drack Cava hemma hos mig och gjorde en helt vanlig tur på stan. En väldigt tom stad. Men det tog sig lite senare på kvällen och även Brogatan fylldes upp. Mycket konstigt folk ute. Går under kategorin, väldigt desperata singlar.

Roligaste kommentaren var "Jag internetstalkar er två". Betyder alltså "Jag läser era bloggar". Inte att förväxlas med killen i glasögon och rutig skjorta som på riktigt stalkade oss hela kvällen. Följde oss från Tempo till Brogatan och gjorde klumpiga försök att börja prata med oss. Bland annat erbjöd han Ulrika att hon kunde följa med honom in på toaletten. En mer utförlig beskrivning av detta hittar ni här.

4 kommentarer:

  1. Vad hände med Bodrum-inlägget? ;-)

    SvaraRadera
  2. :) Det har varit på g länge men jag har liksom inte kommit till skott. Förrän nu! Maila mig gärna så skickar jag en utförlig guide!

    SvaraRadera
  3. Men att internetstalka låter ju sjukt mycket bättre. Lite farligt.

    SvaraRadera
  4. Faktiskt, gillar stalkingen hellre än simpelt "följer din blogg". Hur som så verkar ni ha träffat på roliga (skumma) människor ute, sådant brukar vara minst lika kul som att hitta en snygging :)

    SvaraRadera