söndag 18 september 2011

Världens längsta dag.

Började dagen kl 07.30 och på bästa sätt. Hotellfrukost på Hotell Lundia och en välbehövlig Maria-dos. Efter det tog jag tåget till Helsingborg för Sundstrampet. Jag och mitt cykelsällskap, David, cyklade 8,5 mil. Men det finns inget direkt bevis på att vi gjort detta. Vi cyklade på spikraka vägar med vidsträckta fält på båda sidorna. Skånskmotvind när den är som bäst. Vi kom till en depå men där hade alla bullar och bananer tagit slut. Vi fortsatte ett par mil, längst havet och fantastiska små samhällen med hus som jag vill flytta in i. Vi kom till sista depån. Men den var ner packad. Vi kom i mål men det var också nerpackat. Jag fick en medalj av en kvarvarande funktionär som tyckte synd om mig. Idag rör jag mig lite som en gammal tant. Borde vara bevis nog.

1 kommentar: