fredag 25 november 2011

En komedi.

Efter en fantastisk moules frites på Rasoir gick jag på torsdagskvällen till La Couronne för att skratta. Åtta ståuppare levererade skämt efter skämt. Själv somnade jag till två gånger. Kan bero på enorm trötthet, eller att min humor är lite annorlunda. Skrattade dock rejält en gång. När Kristoffer Appelquist fastlog att en dam i publiken var från Näset. Skrattade så jag grät, så uppenbarligen är det klass-skämt som går hem hos mig.

När jag kom hem var det Debatt och de debatterade pjäsen "Scum" (baserad på Valerie Solanas Scum Manifest). En gubbe i publiken säger att man aldrig skulle kunna ha gjort en pjäs som handlar om män som mördar kvinnor. Då skulle det minsann bli ramaskri. Eh, det räcker väl att slå på TV:n, majoriteten av all polis-serier börjar med att en kvinna har mördats, sen ska fallet lösas och det är i princip alltid en man som begått brottet. För att inte prata om hur verkligheten ser ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar