söndag 30 januari 2011

En tjugonioåring.


Drog på mig en liten mesig förkylning förra veckan. Som jag sen inte vårdade i veckan, så när fredagen kom kände jag mig sliten och vansinnigt trött. Men en timmes sömn efter jobbet och en dusch så var jag redo att fira Ulrikas stora dag. Vi mumsade sushi i världsklass på Saiko och klämde sen in oss på ett trångt Debaser för att lyssna på ett punkband. Japp, just det, ett punkband. Kanske inte riktigt min hemmaarena. Tror inte min korta period med Ebba Grön och Ugglas "Jag skiter" räknas. Kvällens roligaste var när jag stod i en massiv kö till baren och säger "det rör ju inte på sig alls, Max (som jag hittat i kön) svarar "jo i hans dreds gör det det" (och pekar på killen framför i kön)... Kvällen besvikelse var när jag ville skicka ut sushin som var gjord på anka och servitrisen på Saiko säger att det inte går. Jag kan ju inte vara den enda vegetarianen (som äter fisk) som tar för givet att sushi är något som kommer från havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar