söndag 6 februari 2011

Den ultimata tårtan.

Tre olika tårtor. Jag provade dem alla. På bild mangokräm med något som smakade som morotskaka och glasyr helt perfekt krispig. Bredvid en chokladmoussetårta smaksatt med punsch och en tredje som helt fallit ur minnet så den stod sig förmodligen inte alls i konkurrensen. Från Ultimate Cake. Och en underbar eftermiddag där Johanna firades med bubbel, Champagne och vänner. Träffade Elina och som vanligt när vi träffas kommer vår cykel "semester" till Falun på tal. Denna gången kom dessutom hela historien fram. Hur det började. Hur Elina säger till mig att hon tänkt vandra till Falun och äta vad som bjuds på vägen (grankottar, maskrosblad...). Jag svarade henne "det hinner inte jag, min semester är för kort, men vi kan väl cykla istället". Och det gjorde vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar